Nowa telewizja informacyjna? Ma wzorować się na doświadczeniach Superstacji

Nowa telewizja informacyjna? Ma wzorować się na doświadczeniach Superstacji

Jak poinformował SatKurier Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wyraziła zgodę na zmianę koncesji spółki Astro z Warszawy, producenta m.in. teleturnieju „Familiada”. Zamiast kanału Next 24/7, który miał wystartować 9 lat temu, ale to się nie stało, firma będzie mogła nadawać drogą satelitarną stację News24.

W marcu na łamach Wirtualnych Mediach spółka poinformowała, że wykorzysta doświadczenia związane z prowadzeniem kanału Superstacja, który na początku działalności był związany ze spółką Astro. Następnie trafił w ręce firm związanych ze znajomymi Zygmunta Solorza-Żaka, aby zostać całkowicie wchłoniętym przez Polsat.

Wtedy niemal całkowicie wycofano tematykę polityczną, co skończyło się to totalną katastrofą, jeśli chodzi o słupki oglądalności. W kwietniu 2019 roku Superstacja miała 0,154 proc. udziału w rynku, a w kwietniu 2020 roku już tylko 0,045 proc. To spadek o 70 proc. W kwietniu ubiegłego roku na antenie tamtego kanału polityka była, w tym roku już nie. Dominowały tematy plotkarskie, sensacje, ludzkie dramaty, pogoda i powtórki z Polsat News. Nie pomogło nawet przejście z emisji SD na HD i atrakcyjna oprawa wizualna stacji.

Polacy to bardzo rozpolitykowany naród. Zwłaszcza w okresie kampanii wyborczych. W czerwcu br. TVN24 miał prawie 6 proc. udziału w rynku, TVP Info 5,3 proc., a Polsat News nieco ponad 2 proc. (wszystkie dane Nielsen Audience Measurement za Wirtualnymi Mediami). Nie da się przyciągnąć wielu widzów do kanału informacyjnego na tematach wyłącznie społecznych, kryminalnych, czy interwencyjnych. Nie wiadomo więc skąd taki koncept firmy Astro.

Nie wiadomo też, czy projekt wypali. Firma swego czasu zapowiadała cały pakiet kanałów tematycznych, także w 3D. Część nie powstała, inne emitowały powtórki i docierały do niewielu abonentów sieci kablowych i w końcu zniknęły z rynku. Kiedy w 2006 roku powstała Superstacja okazało się, że środki finansowe z firm producenckich nie wystarczą. Spółka podpisała więc umowę z funduszem inwestycyjnym Capital Partners, który sprzedał kanał firmie Ster, należącej do znajomego Solorza-Żaka.

Wydaje się, że kanały informacyjne z polityką będą jednymi z ostatnich tradycyjnych stacji telewizyjnych, które utrzymają się na rynku. Za kilkanaście – maksymalnie kilkadziesiąt lat wszystkie telewizje będą bardziej przypominać platformy OTT, gdzie w dowolnym momencie sięgamy po interesujące nas treści rozrywkowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy. more information

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.

Close